МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА

    Нова школа ставить перед вчителем нові завдання, перш за все – виховати творчу особистість, знайти «золоту жилку», що допоможе в розкритті творчих здібностей дитини.

    





ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО СУЧАСНОГО УРОКУ

            Сучасний урок:

1       Покликаний розвивати в учнів пізнавальні інтереси, здібності, бути важливим засобом їхнього загального розвитку.

2       Вимагає використання сучасних технічних засобів.

3        Повинен:

    ·        озброїти учнів свідомими, міцними й глибокими знаннями і способами виконання дій;

    ·        формувати самостійність, активність, творчу ініціативу, уміння творчо розв'язувати будь-які завдання, що можуть трапитися в житті, на виробництві;

    ·        формувати вміння самостійно вчитися, здобувати й поглиблювати свої знання;

    ·        формувати навички учнів і вміння творчо застосувати їх на практиці;

    ·        формувати позитивні мотиви навчання, потребу в розширенні знань, позитивне ставлення до навчальної праці;

    ·        знайомити учнів з актуальними сучасними проблемами, які стоять перед державою, суспільством.

Типи уроків:

·        теоретичний;

·        практичний;

·        лабораторний;

·        лабораторно-практичний;

·        комбінований;

·        урок-турнір;

·        урок-змагання;

·        урок із груповими формами роботи;

·        урок творчості;

·        урок-залік;

·        урок-тренування та ін.

Орієнтовний алгоритм уроку

І. Організаційний момент:

·        перевірка наявності учнів;

·        перевірка готовності учнів до уроку (підручник, зошит, художні матеріали, ручка, щоденник, пластилін, ножиці, папір...).

ІІ. Повторення вивченого

1.     Опитування:

·        фронтальне;

·        індивідуальне.

2.     Виставлення оцінок та їх мотивація.

III. Актуалізація опорних знань

(Підведення учнів до вивчення нової теми (бесіда) на основі отриманих раніше знань і навичок.)

IV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Подача нового матеріалу.

Словникова робота.

VI. Практична робота (формування умінь і навичок):

·        вступний інструктаж;

·        процес самостійного виконання роботи;

·        хвилина відпочинку:

·        поточний інструктаж.

VII. Підсумок уроку:

·        закріплення вивченої теми;

·        оцінювання роботи учнів на уроці або виконаних робіт;

·        бліц-конкурс або перегляд робіт, їх короткий аналіз;

·        домашнє завдання;

·        прибирання робочого місця.

Орієнтовна мета уроку

Навчальна

Ознайомити:

·        із місцем праці в житті людини;

·        змістом образотворчого мистецтва;

·        порядком проведення занять у класі;

·        обладнанням;

·        організацією робочого місця;

·        правилами внутрішнього розпорядку та загальними правилами безпеки праці;

·        з організацією робочого місця і правилами безпечної праці при використанні...;

·        технологією виконання...

Формувати:

·        практичні вміння, навички, науково-технічні знання, необхідні для залучення учнів до суспільно корисної діяльності й до оволодіння певною про­фесією;

·        початкові вміння й навички у...;

·        уміння й навички:

- аналізувати й контролювати результати своєї роботи;

- виконувати малюнок на тему...;

- аналізувати готовий малюнок чи виріб;

- порівнювати запланований хід роботи з фак­тичним;

·        поняття про...;

·        уміння конструювати і виготовляти...;

·        уміння, потрібні для виконання робіт...

Набути або розвинути:

·        практичні навички читання й виконання ма­люнків, ескізів, створювати образи, об'ємні компо­зиції тощо;

·        навички...

Ознайомитись:

·        із порядком виконання...;

·        з деякими способами роботи...;

·        із технологією створення...;

·        з технікою виготовлення...;

·        з організацією робочого місця і правилами без­печної праці при виконанні...

Дати поняття про:

·        вид мистецтва...;

·        принцип створення...

Удосконалити:

·        уміння й навички...

Вивчити:

·        призначення і принцип роботи...

Навчити учнів:

·        прийомів роботи...;

·        самостійності у виконанні певних видів робіт...

Залучити учнів до:

·        розробки творчої роботи, виготовлення виробу тощо;

·        планування роботи й виготовлення виробу.

Розширювати:

·        уявлення учнів про...;

·        відомості учнів про...

Закріпити:

·         на практиці набуті раніше знання, уміння й на­вички...;

·        і систематизувати отримані учнями знання...;

·        знання й уміння, отримані при вивченні пев­ної теми...;

·        і розширити знання учнів про...

Залучити учнів:

·        до планування робіт і створення...

Продовжити знайомство:

·        з основами сучасного мистецтва...

Порівняти:

·        способи виготовлення виробів із... матеріалів.

Розв'язати:

·        творчі задачі на...;

·        складання послідовності виготовлення…

Виховна

Виховання:

·         працелюбності, свідомого ставлення до праці й державної власності;

·        моральних якостей особистості;

·        бережливого ставлення до природи;

·        самостійності, охайності, уважності;

·        прагнення оволодіти знаннями;

·        економного ставлення до...

Розвивальна

Розширювати:

·        кругозір учнів на основі взаємозв'язку образо­творчого мистецтва з основами наук...

Розвивати:

·        творчі здібності в поєднанні з готовністю до ви­конавської діяльності;

·        уявлення про...;

·        навички конструювання, моделювання;

·        групову та самостійну форми роботи;

·        графічну та мистецьку грамотність;

·        творчі здібності учнів шляхом включення їх у конструкторсько-технологічну діяльність;

·        конструкторські здібності;

·        абстрактне мислення;

·        прагнення оволодіти знаннями й уміннями...;

·        знання й уміння планувати роботу;

·        уміння порівнювати, узагальнювати;

·        образне, творче мислення.

Профорієнтація:

·        ознайомити з професіями...;

·        формувати стійкі професійні інтереси до пев­них видів праці;

·         ознайомити учнів з професією...;

·        розвивати уявлення про професії, пов'язані з...;

·        дати поняття про професії робітників, які ви­конують...;

·        ознайомити учнів зі змістом роботи...;

·         розширити знання про професії...

Міжпредметні зв'язки

·        креслення, математика, фізика, природознавс­тво, хімія, трудове навчання і тощо.

ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

    Головним завданням освіти є формування в учнів необхідних компетентностей, а одним із засобів їх формування - інтеграція навчальних дисциплін.

    Інтегровані уроки розширюють функції вчителя, дають можливість покращити методику своєї роботи, удосконалювати її за рахунок поповнення своєї «методичної скарбнички» такими видами занять, дають спробу вийти за межі шаблонів традиційних форм їх проведення, проявити свою творчість.

ІНТЕГРАЦІЯ (від лат. іnteger - повний, цілісний) – об’єднання в ціле будь-яких окремих частин.

ЩО ТАКЕ ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК? Новий тип уроку, у якому навколо однієї теми поєднано відомості різних навчальних предметів.

ЯКІ ПЕРЕВАГИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ? Інтеграція пожвавлює навчальний процес, економить навчальний час, позбавляє учнів від перевтоми.

    Нестандартні уроки викликають жвавий інтерес у школярів, а інтерес, як відомо, є стимулом пізнання, вмотивовує процес навчання. 













Немає коментарів:

Дописати коментар